Här hittar du exempel på säljmanus, vanliga invändningar och vanliga frågor & svar. Om du behöver hjälp kan du alltid nå oss på 08-20 14 24 eller af@skimsafe.se
SÄLJMANUS
Inledning – visa på att det är ett aktuellt och stort problem
Säljare: Förresten, har du hört på nyheterna om det här med att bedrägerier ökat mycket den senaste tiden?
Kund: – Ja/Nja/Jo man har väl hört lite om det.
Bekräfta att det kunden hört talas om är ett stort problem
Säljare: – Ja precis det är ju väldigt obehagligt det här med kortbedrägerier/id-bedrägerier/kapning av ens Facebook-konto och sådant där.
Ge en förklaring till varför du pratar om detta
Säljare: – Anledningen till att jag frågar är för att vi har ett erbjudande till dig som handlar på Elon.
Bygg trovärdighet för tjänsten och upprepa problemet vi löser
Säljare: – Det är det överlägset mest kompletta skyddet mot den här typen av bedrägerier och rekommenderas till och med av Polisen. Det här är någonting som alla borde skaffa omgående, det sker t.ex. en ID-kapning var tredje minut i Sverige så det är ett av de allra vanligaste brotten
Fråga kunden hur de skyddar sig idag för att få reda på möjliga invändningar
Säljare: – Gör du någonting för att skydda dig mot det här idag?
Förklara hur tjänsten skyddar
Säljare: Det SkimSafe gör är att de dygnet runt-bevakar ditt personnummer, alla dina betalkort och till och med inloggningsuppgifterna till mejlen. SkimSafe har teknik som ser direkt om dina uppgifter läggs upp på Dark Web som är som svarta marknaden för kriminella. Där säljer de sådana här uppgifter innan brotten begås. Så fort någonting lurt är på gång så kommer det plinga till en varning på din telefon, det räcker med att någon gör en kreditupplysning på dig så får du en varning, om någon skimmar ditt kort och lägger upp ditt kortnummer till salu på Dark Web så plingar det till så att du kan spärra ditt kort innan dem tömmer pengarna som finns på kortet.
Öka känslan av trygghet genom att förklara assistansdelen
Säljare: Om någonting skulle hända så hjälper SkimSafe till med allt. Du kan ringa till dem dygnet runt och du får en personlig handläggare som löser problemen om du skulle råka ut för något och det är 0kr i självrisk.
Avslut
Säljare: Den här tjänsten kostar efter 30% rabatt 1188 kr för ett år som dras månadsvis (99kr/mån) plus att du får en månad gratis. Vi har också ett erbjudande för 129 kr i månaden. Har du med din mobiltelefon?
Isf så kan jag registrera dig nu direkt så är du skyddad.
VANLIGA INVÄNDNINGAR
Det är så för alla digitala tjänster idag som Spotify, Netflix och sånt. Man får testa det gratis men om man vill fortsätta efter gratisperioden så börjar det kosta pengar.
Det är av säkerhetsskäl så att vi vet att du är du. Det är för att ingen annan ska kunna börja bevaka ditt
Det som ingår i hemförsäkringen är inget skydd, det är bara att du kan få hjälp efter att du drabbats.
SkimSafe Online innehåller bevakning av ditt personnummer, inloggningsuppgifter, betalkort och du får varningar direkt i mobilen om något händer. Det är detta som Polisen rekommenderar och det finns ingen hemförsäkring som har det.
Det skyddar tyvärr bara mot att din dator går sönder. Det skyddar inte mot de vanligaste bedrägerierna i Sverige som är det SkimSafe Online skyddar mot. Polisen rekommenderar alla att SkimSafe Online men inte antivirus. (https://polisen.se/utsatt-for-brott/skydda-dig-mot-brott/bedrageri/identitetsintrang/)
Även om du själv inte handlar på internet så kan du drabbas av alla de vanligaste bedrägerierna och det är därför som polisen rekommenderar alla att skaffa en sån tjänst som SkimSafe Online.
SkimSafe är det överlägset mest kompletta skyddet
Ok vad bra! Då är du skyddad mot trådlös skimming men tyvärr så har det ju kommit många andra typer av bedrägerier som ökat mycket det senaste t.ex. id-bedrägeri, kapning av Facebook och email, bluffakturor mm. och därför rekommenderar polisen alla att man har en sån tjänst som SkimSafe Online.
Ok men jag gissar att du har en hemförsäkring för att skydda ditt hem, och om du har en bil har du säkert en försäkring till bilen. Men vad gör du för att skydda det allra viktigaste, din personliga information och din identitet?
FRÅGOR OCH SVAR
SkimSafe-Online skyddar mot identitetsbedrägerier, tre huvuddelar ingår:
Vi bevakar kundens känsliga uppgifter och kunden får avisering om något har hänt kopplat t.ex. till deras
personnummer.
Om kunden misstänker att något skett kan de ringa oss, så kommer våra jurister att hjälpa kunden bestrida felaktigheter.
Vi hjälper även till vid kortbedrägerier och vid näthat/nätmobbning och ger där juridisk hjälp.
Vi bevakar:
Händelser som är knutna till ditt personnummer, t.ex. Kreditupplysningar, adressändringar, ägarändringar gällande fordon och fastigheter du äger. Din e-postadress och lösenord om de finns med i en läcka på internet. Ditt bankkort om det finns med i en läcka på internet.
Vi bevakar t.ex. kreditupplysningar från Bisnode och Creditsafe vilka står för ca 95% av alla kreditupplysningar som sker vid köp online.Vi bevakar även din e-postadress och lösenord, personnummer och bankkort på både internet och Dark Web.
Om någon lägger upp kränkande bilder eller texter om dig så kan vi hjälpa till att få bort det materialet
För att vi ska kunna avisera dig och minska risken att ett ID-bedrägeri sker.
I portalen (portalen.skimsafe.se) så lägger du upp email adress, personnummer och kortnummer, så bevakar vi om dessa uppgifter skulle finnas tillgängliga för obehöriga på Dark Web. Om dina uppgifter skulle finnas tillgängliga så får du en notis och hjälp med att hantera det.
Vi sparar endast den data vi behöver för att kunna erbjuda tjänsten som du köpt av oss.
Hur kan jag vara säker på att mina uppgifter är säkra hos er? Din data sparas med krypterat i våra system.
ABONNEMANGSFRÅGOR
Ja, vårt erbjudande med 30% rabatt har en bindningstid på 12 månader, vårt ordinarie erbjudande har ingen bindningstid.
Maila kundtjänst följande uppgifter: Namn, Adress och personnr, skriv i ämnesraden uppsägning
Om kunden misstänker att bedrägeri har skett- information vi behöver
Kunden kan vara stressad över situationen och det är viktigt att signalera lugn och att vi kommer hjälpa kunden i den här situationen. Förklara att vi till att börja med kommer behöva en del information av kunden och att vi försöker hjälpa till med viktiga åtgärder direkt. En skadehandläggare från SkimSafe kommer därefter höra av sig så snart som möjligt, normalt inom 24h, för vidare assistans i ärendet.